top of page
Search
  • erikbergstro8

"Fånga din egen frukost!" - Träningspasset


Jag kom på det här träningspasset för några år sedan när jag började experimentera med periodisk fasta. Mitt mål var att skapa det mest genuina och naturliga morgonpasset. Detta var det första steget i utvecklandet av ”den simulerade jakten” (se workshop). Idén är att ”förtjäna” sin frukost. Om du inte fångade någon frukost så fanns det ingen frukost att äta. Eftersom jag inte jagar med mina bara händer och stenverktyg, eller ens på riktigt bestämde jag mig för att göra det närmsta jag kunde komma utan att minska på den lokala rådjurspopulationen.

Det första jag gör, 04.45, är att ge mig ut på en terränglöptur i mörkret, för att symbolisera lokaliseringen av bytet. Efter detta följer varierade sprintövningar, som symboliserar jaktmomentet. (Nog för att uthållighetsjakten inte ser ut riktigt så, men kul är det). Vid det här laget har jag kommit fram till min trogna sten, som jag lyfter, bär och kastar, för att symbolisera kånkandet av bytet. Ofta stannar jag och kör ett träningspass på platsen innan jag beger mig hemåt igen, till en välförtjänt frukost.

Ofta visar det sig att jag fångat ägg, spenat och ibland en kopp kaffe.

18 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page