top of page
Search
  • erikbergstro8

Enkelhet. Tacksamhet. Frihet.


Enkelhet. Tacksamhet. Frihet.

Du har sett mig skriva det förr och du kommer att se mig skriva det igen.

Vad menar jag?

Bok efter bok jag läser, erfarenhet efter erfarenhet jag samlar på mig och tanke efter tanke jag sitter med i meditation. Jag finner ingenting ädlare än detta.

Enkelhet är vad som får dig att se vad som är viktigt i livet. Det ger dig en bild av vad som verkligen bär vikt, vad som verkligen är av värde. Det visar dig vad som verkligen betyder något. Tacksamhet är att inse att ingenting är ditt förutom din kropp och dina handlingar. Även detta är lånat och kommer en dag att lämnas tillbaka. Men faktumet att denna upplevelse är din ens för en tid, detta är nog för att fortsätta leva livet med ett leende på läpparna. En dag andas du inte längre, men idag, ja idag så gör du det. Så le, för dagen är din.

Frihet? Ja, det är resultatet av de ovanstående två. Enkelhet leder till tacksamhet. Tacksamhet leder till frihet. Ingenting smakar lika sött som denna frihet. Den är bortom ord. Bortom tid. Denna frihet är vad livet är till för. Ingenting är bortom dess sträckta arm. Lev i kärlek. Ta hand om varandra.

Ödmjukast, Erik Bergström


57 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page