top of page
Search
  • erikbergstro8

Skapt till Rörelse!


Idag tänkte jag dela med mig av en bit av mig själv. Vem jag är och varför mitt liv ser ut som det gör. Min superkraft och min kryptonit.

Från början...

När det kommer till min barndom var jag i grundskolan medelmåtta. Jag kämpade med olika ämnen, så som matte, speciellt om den inte var kopplat till vad jag kunde uppleva. Huvudräkning och tärning var en helt annan femma. Jag trodde mig vara till medelmåtta begåvad på det mesta. När jag i gymnasiet bytte skola och började plugga till Personlig Tränare hände dock något spännande. Jag gick från medelmåtta till stjärnelev.

Hur?

När det kommer till alla personlighetstester och inlärningstester jag någonsin tagit, hamnar jag alltid på 90-100% Kinestetisk/Taktil. Vad betyder detta? Jo, att jag registrerar information genom min kropp. Det jag inte gör, lär jag mig inte och vice versa.

De allra flesta är en kombination mellan de olika varianterna, där Visuell, Audiotiv och Kinestetisk är de tre stora blocken. En hel tårta kinestetik är mycket ovanlig och medför både fördelar och nackdelar.

Fördelen, min superkraft, är att när det kommer till utveckling av mina fysiska egenskaper, så registrerar mitt muskelminne informationen oerhört effektivt vilket ger mig en djup praktisk förståelse för vad som sker. Även den teoretiska kunskapen ankrad till detta fastnar. De latinska namnen på skelettet lärde jag mig på några minuter genom att känna på mitt eget, men känner stor stress så fort jag öppnar excel för att räkna ut matematiska måsten.

Den magi jag känner när jag rör mig, gör det hela värt det och det är något jag aldrig skulle byta ifrån mig. Jag tror att alla har oändlig potential, dock inom olika områden. Genom att ta reda på din egen inlärningsstil ökar chansen oerhört att du kommer att upptäcka den. Du är ett geni.

Ödmjukast, Erik Bergström

Exempel:


45 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page