top of page
Search
  • erikbergstro8

Passion


Med risk för att låta klyschig.

Att få arbeta i linje med glöden inombords skapar en känsla av obegränsat välbehag. Det är inte alltid så enkelt som man ofta vill, men det håller alltid vad det lovat. När man låter sin passion vara mer än en pusselbit, en fotnot i sitt liv händer något fantastiskt. Motgångar och frustration förvandlas till välkomna utmaningar, som alla bär dig närmare din vision.

En passion är sällan resultatbaserad, utan det är dina dagliga handlingar, resan dit och vetskapen att du lever i linje med din potential som ger den inre ron. Är det inte du som sover bäst om natten som verkligen förstått sig på vad det hela handlar om?

Passion bör inte bara vara en pusselbit, utan hela ramen pusslet ska läggas i. Allt annat kommer att falla på plats, bara du har detta klart för dig. Att fylla sitt liv med pusselbitarna som ger långvarig glädje framför flyktiga tillfällen av omedelbar njutning mellan perioder av obehag är det jag väljer att prioritera.

Jag vill absolut inte tvinga på dig mina uppfattningar, utan enbart presentera dem för den som är villig att läsa och ta till sig. Jag säger inte heller att du ska viga ditt liv totalt åt detta, utan se över hur du ytterligare kan bejaka en njutningsfull tillvaro att vara nöjd över i det långa loppet.

Vi gör en enkel, men kraftfull övning. Börja med att formulera vad din passion är. Jag vill att du visualiserar ditt jag idag i kontrast med en version av dig själv som lägger all önskvärd tid och energi på det du vill ha mer av i ditt liv.

Jag vill sedan att du visualiserar dig, ditt liv, din tillvaro, där din passion får allt det utrymme du skulle önska. Vilken roll den skulle ha i ditt liv, hur du skulle må och vem du skulle vara.

Vad hände? Skulle det vara värt att låta detta bli verklighet? Det avgör endast du.

Det finns något inom mig som styr mitt liv. Något som styr mina val, styr mina tankar.

Min stora passion i livet är rörelse.

Ödmjukast, Erik Bergström


36 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page